کودکان

سلام به وبلاگ من خوش اومدید.من تو وبلاگم هر چیزی که مخصوص شما کوچولو ها باشه دارم.لطفا اگه کم و کسری هست اطلاع بدید.

کودکان

سلام به وبلاگ من خوش اومدید.من تو وبلاگم هر چیزی که مخصوص شما کوچولو ها باشه دارم.لطفا اگه کم و کسری هست اطلاع بدید.

چیستان و معما های ریاضی

چیستان ها و معما های ریاضی در ادامه ی مطلب


جواب های چیستان ها و معما ها رو با با ذکر نام و سن خودتون و شماره ی چیستان


توی نظر هاتون برای من بفرستید تا با نام خودتون نمایش بدم و بقیه عزیزان


با شما تیزهوشان آشنا شوند


همین طور چیستان ها و معما های خودتون رو با ذکر نام و سن خودتون برای من


بفرستید تا با نام خودتون نمایش بدم

چیستان




-آن چیست که شیرین است


ولی مزه ندارد


سنگین است ولی وزن ندارد




2-آن چیست که در هوا رود شعله ی او


هم سوختن و گریه بود پیشه ی او


از دور چو استخوان نماید تن او


خواهی که شود زنده بزن گردن او




 
3-چه پرنده ای است که اگر نامش را


برعکس کنیم


نام پرنده ی دیگری می شود




4-چهار برادرند که هر چه می دوند


به هم نمی رسند



5-نه انگورم، نه انار


هم در انگورم هم در انار


زنجیر نیستم،اما در زنجیرم


نخجیر نیستم،اما در نخجیرم

معما های ریاضی

1-در یک مسابقه ی دوچرخه سواری 4دوست با دوچرخه های خود به رقابت پرداختند


با توجه به راهنمایی های زیر بگویید چه کسی اول شده است و دوچرخه اش چه


چه رنگی است؟
           1-دوچرخه ی علی سبز نیست.


           2-دوچرخه ی قرمز مال پیمان است و اولین یا آخرین دوچرخه ای نیست که میرسد.


           3-سومین و چهارمین دوچرخه ای می رسد نارنجی نیست.


           4-دوچرخه ی مجید آبی نیست و بعد از پیمان به خط پایان می رسد.


           5-دوچرخه ی امید اولین و آخرین دو چرخه ای نیست که می رسد و آبی هم نیست.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد